علی‌آباد

۲ مطلب در فروردين ۱۳۹۹ ثبت شده است

خود درمانی

سه شنبه, ۲۶ فروردين ۱۳۹۹، ۰۱:۱۰ ق.ظ
سلام به خودم؛

چطوری علی؟ خب چه سوالیه که دارم می‌پرسم! من خودتم پس می‌دونم چطوری. می‌دونم که این چند هفته اصلاً حالت خوب نبوده و اتفاقات خوبی نیفتاده. آرامشت رو از دست داده بودی و حوصله‌ی هیچ کاری رو نداشتی. نمی‌خواستی با کسی حرف بزنی ولی دوست داشتی کسی بود که می‌تونستی حرف‌هات رو بهش بزنی. دوست داشتی دور و برت اتفاقات دیگه‌ای بیفته ولی نتونستی و اینکه شرایط از کنترلت خارجه برات قابل پذیرش نیست.

خب بذار اول از همه بهت بگم که تو همیشه من رو داری. البته که دوست‌ها و خانواده‌ات هم هستند ولی می‌دونم خوش نداری اوقاتی که سرحال نیستی پیش‌شون بری و ازشون کمک بگیری. چون‌که می‌خوای همیشه قوی و خوشحال به نظر برسی و بهشون انرژی بدی. چون‌که اگر نمی‌تونی کمکی بکنی، حداقل نمی‌خوای سربار مشکلات‌شون بشی. و بذار روراست باشیم، اگرچه تو از تنهایی می‌ترسی ولی باید باور کنی بالاخره روزهایی می‌رسه که مطلقاً هیچ آشنایی کنارت نباشه که کمکت بکنه. این رو نمی‌گم که ناامیدت کنم، بلکه می‌خوام بدونی توی تنهاترین شرایط، خدا یه فرشته‌ی نگهبان برات گذاشته و اون منم! پس به من اعتماد کن و با من حرف بزن. اگر خسته شدی روی پاهام دراز بکش و من برات لالایی می‌خونم تا خوابت ببره. برات بهترین تفریحات رو جور می‌کنم تا خستگی از تنت بیرون بره. مراقبم که توی شرایط سخت تصمیمات احمقانه نگیری و به راه‌های انحراف دچار نشی. زبونم لال سمت س‌ی‌گ‌ار و هزار کوفت و زهرمار دیگه نری! بهت اطمینان می‌دم که هیچ‌وقتِ هیچ‌وقت تو رو رها نمی‌کنم.

این روزها داستان زندگیت پر از آدم‌های بدی شده که فکرکردن بهشون تو رو آزار می‌ده. چه میشه کرد؟ فعلاً وضع همینه و باید باهاش کنار بیای، ولی بهت قول می‌دم که اینطور نمی‌مونه. نمی‌ذاریم که اینطور بمونه. حتماً وقت بیشتری بذار تا با صاحب اسمت آشناتر بشی. یادته وقتی بچه بودی و شیطنت می‌کردی عزیزجون می‌گفت تو اسمت علی‌ـه و علی مظلومه و نباید این کارهای بد رو بکنی؟ آره پسر، ماجرا اینه که تو باید آدم‌خوبه‌ی داستان باشی. تو قرار نیست به کسی ظلم کنی و قرار نیست ظلم رو تحمل کنی. این روزها موقتیه. یادت بیار که صاحب اسمت چه شب‌ها درد دلش رو به چاه می‌گفت. فکرکردن بهش می‌تونه آرومت کنه.

خب دیگه بسه زانوی‌غم‌بغل‌گرفتن. خستگی خستگی میاره. بشکن این زنجیره‌ی افسرده‌بودن رو. بلند شو تمرین مدار رو بنویس. پروژه‌ی جاوا رو تیکه‌پاره کن! تو قوی‌تر از این حرف‌ها هستی و من بیشتر از هرکسی بهت ایمان دارم. ولی دیگه از خسته‌شدن و عصبانی‌شدن نترس چون تو من رو داری و ما یک عالمه دوست‌های خوب توی این دنیا داریم. دنیا هنوز اونقدر بد نشده ها. مگه همین چند شب پیش که بارونی‌تر از هر زمان دیگه‌ای بودی، یه رنگین‌کمون مهربون دست نوازش به سرت نکشید و با حرف‌هاش تو رو از حجم خوب‌بودنش شگفت‌زده نکرد؟

بلند شو. یه «یا علی» بگو و بلند شو!
موافقین ۲۱ مخالفین ۰ ۲۶ فروردين ۹۹ ، ۰۱:۱۰
علی ‌‌

پیشنهادات غیرکرونایی برای روزهای کرونایی

جمعه, ۸ فروردين ۱۳۹۹، ۰۱:۳۰ ق.ظ
این چند سال اخیر توی اینترنت به وب‌سایت‌هایی با ایده‌های سرگرم‌کننده و آموزنده برخوردم و توی این مطلب می‌خوام معرفی‌شون کنم تا هم برای خودم به یادگار بمونه و هم شما باهاشون آشنا بشید، مخصوصاً توی این بیکاری و قرنطینه می‌تونند پیشنهادهای خوبی برای وقت‌گذروندن باشند

رفع مسئولیت ۱: اینقدر که پیشنهادات من خفن و جذاب هستند، ممکنه برای ساعت‌ها و روزها و بلکه هفته‌ها درگیرشون بشید و حتی مثل من معتادشون بشید!! لذا اگر درس یا تکلیف یا کار دارید مراقب باشید زیرا اینجانب هیچ‌گونه مسئولیتی در زمینه اتلاف وقت‌تون رو نمی‌پذیرم :)

رفع مسئولیت ۲: بعضی از این سایت‌ها جنبه تعامل با کاربرهای دیگه رو دارند. انتظار می‌ره که در برقراری ارتباط با افراد مجازی توجهات ویژه رو داشته باشید، مخصوصاً اگه به سن قانونی نرسیدید. افرادی که در ابتدای کلام از شما جنسیت یا سن یا محل زندگی و... رو می‌پرسند احتمالاً افراد سالمی نیستند. همچنین دلیلی نداره که راه‌های ارتباطی‌تون (ایمیل و شماره و آیدی) رو به ناشناس‌های مجازی بدید. خلاصه که مراقب باشید از این جهات!

خب، شروع می‌کنم!

dotsgame.co : یار دبستانی من
حتماً شما هم در دوران مدرسه نقطه‌بازی رو تجربه کردید. این وب‌سایت یه نسخه آنلاین از این بازی است. من تجربه بازی با افراد مختلفی رو داشتم. از ایران و هند گرفته تا اروپا و آمریکا و حتی جزیره باربادوس! یک بار هم با آقایی از انگلستان بازی کردم که استراتژی‌های بازی رو بهم آموزش داد، و اون‌وقت فهمیدم که این یک بازی شانسی نیست و یک عالمه پژوهش درباره‌اش انجام شده و براش کتاب نوشته شده. اگر علاقه‌مند بودید می‌تونید اینجا استراتژی بازی رو یاد بگیرید.
نکته جالبش برای من وقتی بود که استراتژی رو می‌دونستم و توی بیشتر بازی‌ها برنده می‌شدم، حتی گاهی از قبل برای رقیبم نتیجه بازی رو پیش‌بینی می‌کردم. بیشتر واکنش‌ها فحش‌دادن و ترک‌کردن بازی بود! و البته درصد کمی‌شون علاقه‌مند می‌شدند و من هم بهشون آموزش می‌دادم. آدم‌هایی که از این فیلتر عبور می‌کردند آدم‌های باشخصیتی(!) بودند و با چندتاشون دوست شدم و هنوز هم با بعضی‌شون در ارتباطم.

expii.com : دانش با چاشنی خلاقیت
اگر کرم ریاضی توی بدن‌تون باشه، اینجا می‌تونید مسائل جذابی برای فکر کردن و بررسی کردن پیدا کنید. سوال‌هایی که ترکیب ریاضی با علوم مختلف مثل فیزیک و جغرافی و... هستند. این و این سوال برای من جالب بودند و حتی سر کلاس هندسه و حسابان دبیرستان مطرح‌شون کردم. (این اواخر دیگه وقتی بچه‌ها از کلاس خسته می‌شدند به من می‌گفتند بیا یه معما بگو وقت کلاس بگذره :))

lichess.org : شطرنج همیشه جواب است
خب این هم یه وب‌سایت بزرگ و معروفه برای بازی آنلاین شطرنج. و تقریباً همیشه پیشنهاد خوبی برای مواقع بیکاریه. البته چون که من توی شطرنج وارد نیستم زیاد سراغش نمی‌رم. ولی دیروز، هم به خاطر فشار قرنطینه هم به خاطر تمرین برنامه‌نویسیم که پیاده‌سازی شطرنجه، دوباره امتحانش کردم. و توی همون بازی اول خوردم به پست یه جوون کانادایی که جُرم‌شناسی می‌خونه و به گربه‌ها علاقه داره! الان هم همدیگه رو توی اینستاگرام دنبال می‌کنیم :)

morsecode.me : ارتباطات با اعمال شاقه
قدیم‌ترها درباره تلگراف و مورس چیزهایی شنیده بودم و توی فیلم‌ها دیده بودم. چند روز پیش به لطف این پست از خانم کلمنتاین بیشتر درباره‌اش خوندم و به این سایت رسیدم. شبیه یه چت‌روم آنلاینه با این تفاوت که فقط می‌تونید پیام‌هاتون رو به شکل کد مورس یعنی با ترکیب نقطه و خط ارسال کنید! می‌تونید از همچین ابزارهایی هم برای تبدیل متن به مورس استفاده کنید. البته با توجه به زحمتی که داره، احتمالاً مجبور می‌شید پیام‌تون رو تا حد امکان کوتاه کنید که خودش یه چالش دیگه است.

org.******* : کشیش پاسخ می‌دهد
وقتی که به سن تکلیف رسیدم، به پیشنهاد اطرافیان و معلم دینی‌مون مدتی درباره ادیان مختلف تحقیق می‌کردم. البته که می‌دونستم منظورشون این بود که تحقیق‌ها و فکرهات رو بکن و آخرشون به اون چیزی برس که ما انتظار داریم :دی! توی این جستجوها به سایت یکی از شاخه‌های مسیحیت رسیدم که ابزار چت آنلاین برای پرسیدن سوالات مذهبی داشتند. منم چندین بار بهشون وصل شدم و صحبت کردم. مثلاً تلاش می‌کردم برهان‌های رد تثلیث رو مطرح کنم یا اینکه چرا حضرت مسیح علیه‌سلام پیامبر خاتم نبوده و این صحبت‌ها. با اون انگلیسی دست‌وپاشکسته‌ام، فکر کنم نصف جملاتم رو نمی‌فهمیدند! خلاصه این تجربه باعث شد نگاه بازتری نسبت به مذهب پیدا کنم و خوشحالم از این بابت.
آهان راستی الان که چک کردم متوجه شدم که سایت‌شون فیلتر شده! لذا برای اینکه شما منحرف نشید، لینکش رو با نسخه‌ی وطنی جایگزین کردم. روحانی پاسخ می‌دهد: سامانه پاسخگویی به سوالات شرعی و اعتقادی مقلدین آیت‌الله مکارم (:


ncase.me : حالا «بازی» شادی تفریح خنده
نیکی کِیس یه توسعه‌دهنده‌ی مستقله که برای مفاهیم اجتماعی و علمی، بازی‌های تعاملی می‌سازه. شما در طول مسیر یک بازی با مفهومی آشنا می‌شید و به مرور به پیچیدگی‌هاش پی می‌برید. این و این و این به فارسی ترجمه شده، این و این و این هم از کارهای خوبشه که ترجمه نشده. مورد اولی که لینک کردم (تکامل اعتماد) رو اول از همه دیدم و در یک کلام فوق‌العاده بود. بیشتر توضیح نمی‌دم و دوست دارم خودتون مشاهده‌اش کنید.

skribbl.io : حکیمی پسران را پند همی‌داد که جانان پدر هنر آموزید
این وب‌سایت البته فضای کودکانه‌ای داره. شما توی یه مسابقه با چند نفر دیگه قرار می‌گیرید و هر نوبت یک نفر باید کلمه‌ای رو با نقاشی به بقیه منتقل کنه تا درست حدس بزنن. شبیه پانتومیم. میشه حتی برای تمرین نقاشی هم ازش استفاده کرد :) البته زبانش انگلیسیه و احتمالاً به یه مترجم گوگل کنار دست‌تون نیاز پیدا می‌کنید.

تموم شد! شما هم اگه به سایت‌های جالبی از این دست برخوردید، خوشحال می‌شم که معرفی‌اش کنید. راستی، عیدتون هم مبارک :)
۱۲ نظر موافقین ۱۲ مخالفین ۰ ۰۸ فروردين ۹۹ ، ۰۱:۳۰
علی ‌‌